Τμήματα-Παροχές

Φροντίδα και Παιδαγωγικό Πρόγραμμα

Το σχολείο μας είναι στελεχωμένο από εξειδικευμένο και ικανό προσωπικό πτυχιούχων προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και πτυχιούχους βρεφοκόμους.

Το σχολείο μας είναι στελεχωμένο από εξειδικευμένο και ικανό προσωπικό πτυχιούχων προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και πτυχιούχους βρεφοκόμους. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της ΘΕΜΙΔΑΣ Δ.Σ.Α. συμπληρώνεται από καθηγητή μουσικής προπαιδείας, φυσικής αγωγής, χορού, ιστορικό τέχνης και θεατρολόγο.

Το πρόγραμμα μας βασίζεται στα σύγχρονα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, κοινώς αποδεκτά από την ακαδημαϊκή κοινότητα, την πολιτεία και την κοινωνία.

Παρέχουμε ένα καθαρό και ασφαλές περιβάλλον με χώρους διαμορφωμένους κατάλληλα για παιδιά ηλικίας 0 έως 5 ετών. Οι χώροι μας, το εκπαιδευτικό υλικό, τα παιχνίδια ακολουθούν αυστηρά τις πλέον σύγχρονες και εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας, προδιαγραφές ασφαλείας.

Επιπλέον, έχουμε μόνιμη συνεργασία με παιδίατρο, παιδοδοντίατρο, παιδοψυχολόγο και διαθέτουμε ασφάλεια αστικής ευθύνης.

Τέλος, το σχολείο μας διαθέτει υπάλληλο καθαριότητας με τα ανάλογα πιστοποιητικά έγγραφα και έχει μόνιμη συνεργασία με εταιρεία απολύμανσης, απεντόμωσης και μυοκτονίας.

ΣΙΤΙΣΗ


Στην ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α. δίνουμε μεγάλη σημασία στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή των μικρών μας μαθητών που είναι ακρογωνιαίος λίθος για την ανάπτυξή τους.

Το σχολείο παρέχει πληρέστατο πρόγραμμα σίτισης που φέρει υπογραφή και σφραγίδα παιδιάτρου και περιλαμβάνει 4 ημερήσια γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό) βασισμένα στη μεσογειακή διατροφή. Όλα τα φαγητά παρασκευάζονται καθημερινά στο μαγειρείο του σχολείου. Το διατροφολόγιό μας περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φρέσκο μοσχαρίσιο κρέας ή κοτόπουλο, λαδερά, όσπρια, ζυμαρικά και ψάρι, πάντοτε αρίστης ποιότητας.

Η σίτιση των βρεφών περιλαμβάνει για δεκατιανό φρουτόκρεμες με φρέσκα φρούτα και για μεσημεριανό μοσχαρίσιο κρέας, κοτόπουλο και χορτόσουπες. Από την ηλικία του ενός έτους και εφόσον το βρέφος έχει κάνει εισαγωγή στο μεγαλύτερο μέρος των τροφών προσθέτουμε ψάρι, λαδερά και όσπρια. Επίσης, προσθέτουμε το πρωινό και το απογευματινό που ακολουθούν τα νήπια.

Για το βρεφικό τμήμα (0-14 μηνών), εκτός των ανωτέρω τροφών που είναι παροχές του βρεφονηπιακού σταθμού, ο γονέας μας προμηθεύει μηνιαίως με το γάλα του βρέφους και δύο κουτιά βρεφικής κρέμας εμπορίου ή γιαούρτι της επιλογής του (στην περίπτωση που το βρέφος παραμένει στο βρεφονηπιακό σταθμό μέχρι το απόγευμα).

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ


Το βρεφονηπιακό σταθμό επισκέπτεται παιδίατρος, ο οποίος παρακολουθεί τα παιδιά και τηρεί ιατρικό ιστορικό για καθένα από αυτά. Επίσης εξετάζει τα παιδιά βάση προγράμματος και μετά από την εξέταση παρέχει σχετική γνωμάτευση προς τους γονείς.

Σε περίπτωση που το παιδί αρρωστήσει ενώ βρίσκεται στο σχολείο, ειδοποιούνται άμεσα οι γονείς και το παραλαμβάνουν. Το παιδί παραμένει εκτός σχολείου ως την πλήρη ανάρρωσή του. Σε περίπτωση που η νόσος έχει ιαθεί αλλά είναι απαραίτητη η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής, οι γονείς πρέπει να φροντίζουν ώστε οι ώρες που δίνουν το φάρμακο στο παιδί να είναι αυτές που βρίσκεται στο σπίτι.

Το σχολείο, σε συνεργασία με τους γονείς, οφείλει να ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες μετάδοσης ασθενειών, για να μην βρεθούν σε δύσκολη θέση περισσότερα παιδιά και οικογένειες.

Βιβλιοθήκη


Πιστεύουμε ακράδαντα πως το βιβλίο είναι αναπόσπαστος παράγοντας για την συνειδησιακή και πολιτιστική καλλιέργεια του παιδιού και με αυτή την αρχή ενθαρρύνουμε το παιδί να αγκαλιάσει το βιβλίο σαν απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητάς του.

Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας αυτή τη στιγμή αριθμεί περίπου 400 βιβλία των καλύτερων εκδόσεων, κατάλληλα για τη νηπιακή ηλικία. Καλύπτει μια ευρεία θεματολογία και εφοδιάζεται συνεχώς με καινούργιες εκδόσεις

Με τη βοήθεια της βιβλιοθήκης δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλαναγνωσίας και βοηθάμε το παιδί:

  • Να καλλιεργήσει τις γλωσσικές του ικανότητες. Αναλαμβάνει διαδοχικά το ρόλο του ομιλητή και του ακροατή μέσα στην τάξη, παρουσιάζοντας το βιβλίο και ακούγοντας τις περιγραφές των συμμαθητών του. Επιπλέον, η αφήγηση ενθαρρύνει το παιδί να αναπτύξει τη φωνολογική του επίγνωση, να συνειδητοποιεί τις σχέσεις ανάμεσα στα γράμματα και τους ήχους, να εντοπίζει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ λέξεων και φράσεων στο κείμενο και ακόμη να μαθαίνει μορφολογικούς και ορθογραφικούς κανόνες της γλώσσας.
  • Να αναπτύξει την κριτική του σκέψη. Το παιδί διηγείται τηρώντας τη διαδοχική σειρά των γεγονότων του βιβλίου, περιγράφει τις εντυπώσεις του και αιτιολογεί τις απόψεις του για το βιβλίο. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνει να βάζει σε τάξη τις ιδέες του και να βρίσκει αίτια και αποτελέσματα για να τις υποστηρίξει. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιεί την πολύτιμη φαντασία του και τη συμπεριλαμβάνει στην παραγωγή της σκέψης.
  • Να αποκτήσει βασικές γνώσεις για το περιβάλλον και την κοινωνία. Μέσα από το βιβλίο το παιδί έρχεται σε επαφή με θεμελιώδεις κανόνες συμπεριφοράς που είναι απαραίτητοι για την ομαλή του ένταξη στην κοινωνία. Μαθαίνει να αναγνωρίζει το σωστό και το λάθος για τον εαυτό του, αλλά και για τους γύρω του και επίσης ανακαλύπτει τη δομή μιας κοινωνίας ανθρώπων. Τέλος, γνωρίζει το φυσικό περιβάλλον και το πώς να συμπεριφέρεται απέναντι στη φύση.
  • Να ευαισθητοποιηθεί αισθητικά και πολιτισμικά. Αναγνωρίζει και αποδέχεται τη διαφορετικότητα μέσα από το πρίσμα των διαφορετικών ιστοριών, ενώ τέλος εξοικειώνεται με ήθη και έθιμα αλλιώτικα από εκείνα του δικού του πολιτισμού.

Μάθημα μουσικής και μάθημα μουσικής προπαιδείας στο πιάνο


Το μάθημα της μουσικής είναι ένα μεγάλο παιχνίδι με ποικιλία ηχητικών και μουσικών δραστηριοτήτων.

Αρχικά, τα παιδιά ανακαλύπτουν τις μουσικές έννοιες με μοναδικό όργανο το σώμα τους, αναπτύσσοντας την ικανότητα του αυτοσχεδιασμού, της έκφρασης και της φαντασίας. Στόχος του μαθήματος είναι η αγάπη προς τη μουσική και η εξοικείωση με μουσικές έννοιες και γνωστές μελωδίες. Πολλές είναι οι μουσικές δραστηριότητες, όπως ο λόγος, η κίνηση, το τραγούδι, η μουσική ακρόαση, τα μουσικά παιχνίδια, τα μουσικά παραμύθια, οι οποίες συμβάλλουν στην προσωπική, κοινωνική και δημιουργική ανάπτυξη. Η σκέψη, το συναίσθημα, η δράση είναι άμεσα συνδεδεμένα με τους τρόπους που τα παιδιά αποθηκεύουν τη γνώση.

Ο σχεδιασμός και το πρόγραμμα των μαθημάτων βασίζονται στο συνδυασμό των μουσικοπαιδαγωγικών συστημάτων Orff και Dalcroze. Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις μουσικές έννοιες μέσα από τα παιχνίδια ρυθμού, την ενεργητική ακρόαση, τα τραγούδια, τη δημιουργική κίνηση και τον αυτοσχεδιασμό. Χρησιμοποιούν δημιουργικά τα μέσα παραγωγής ήχου όπως τη φωνή τους, το σώμα τους και τα μουσικά όργανα της τάξης.

Μέσα από τις μουσικές δραστηριότητες τα παιδιά αποκτούν αυτοπεποίθηση, αίσθηση ευθύνης και συνεργασίας και πνεύμα ομαδικότητας. Μαθαίνουν να αγαπούν τη μουσική και να μοιράζονται τη χαρά που τους προσφέρει.

Χάρη στα μαθήματα μουσικής τα παιδιά:

  • Γνωρίζουν οπτικά και ακουστικά τα όργανα της ορχήστρας, κατασκευάζουν κρουστά όργανα με υλικά της φύσης και συμμετέχουν σε ρυθμικά παιχνίδια.
  • Ζωγραφίζουν και φτιάχνουν παραμύθια εμπνευσμένα από γνωστές μελωδίες.
  • Εξοικειώνονται με κλασικά έργα και περιγράφουν τα συναισθήματά τους, αυτοσχεδιάζοντας με το σώμα και τις εκφράσεις του προσώπου.

  • Δραματοποιούν μουσικές ιστορίες.
  • Γνωρίζουν τους ήχους που παράγει το σώμα μας, τους ήχους που παράγονται από στοιχεία της φύσης όπως το ξύλο, την πέτρα, τον αέρα, το γυαλί, το μέταλλο αλλά και τον ήχο των κρουστών οργάνων και του πιάνου.
  • Αυτοσχεδιάζουν συνδυάζοντας τη μουσική με το στοιχείο του νερού.
  • Συναντούν τον Ολλανδό ζωγράφο Vincent Van Gogh μέσα από τις “Τέσσερεις Εποχές” του Vivaldi και ενώνουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις δύο τέχνες, τη μουσική με τη ζωγραφική.
  • Με το σπουδαιότερο όργανο που έχουμε, τη φωνή μας, τραγουδάμε τραγούδια αφιερωμένα στους γονείς μας, τραγούδια γιορταστικά, τραγούδια εποχιακά, τραγούδια Ελλήνων συνθετών, με ιδιαίτερη αγάπη στο Μάνο Χατζιδάκι.
  • Μαθαίνουν να αγαπούν τη μουσική και να αναπτύσσουν κριτήρια για την επιλογή της διασκέδασής τους.

Φυσική Αγωγή


Η άσκηση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή ενός παιδιού. Μέσω της σωματικής άσκησης το παιδί αναπτύσσεται σωστά και ωριμάζει πιο γρήγορα. Αποκτά αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και κοινωνικοποιείται πιο εύκολα.

Μέσω της παιχνιδοκεντρικής μεθόδου τα παιδιά αποκτούν την πρώτη τους επαφή με την ενόργανη γυμναστική, το μίνι τένις, το μπάσκετ, το circuit training και το pilates με έναν ευχάριστο και ψυχαγωγικό τρόπο.

Με τη βοήθεια των παιχνιδιών και των φυσικών ασκήσεων μας δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουμε τις φυσικές τους ικανότητες (δύναμη, ευλυγισία, ταχύτητα, αντοχή), παράλληλα επιτυγχάνεται ο σωστός νευρομυϊκός συντονισμός και η κινητική τους ανάπτυξη.

Παράλληλα, τα παιδιά μαθαίνουν να κατανοούν τους κανόνες του κάθε παιχνιδιού, κάτι που ενισχύει τη γνωστική τους ανάπτυξη.

Με την ενόργανη όλο το σώμα αποκτά δύναμη, ευλυγισία και εκφραστικότητα. Το βασικό στοιχείο της ενόργανης γυμναστικής είναι ότι προσφέρει οφέλη τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Βοηθάει στην ανάπτυξη του συντονισμού και της ισορροπίας, τη βελτίωση της δύναμης, της αυτοσυγκέντρωσης, της πειθαρχίας και της υπομονής.

Ιστορία της Τέχνης


Διαδραστικά μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης αποκλειστικά για παιδιά!

Μέσα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά μαθαίνουν, ερευνούν, πειραματίζονται με ακίνδυνα υλικά, δημιουργούν δικά τους έργα τέχνης αλλά και διασκεδάζουν. Τα σεμινάρια είναι διαμορφωμένα για παιδιά. Η μάθηση κατακτάται με τη βιωματική και πολύπλευρη προσέγγιση της τέχνης και η διαθεματικότητα των σεμιναρίων προσαρμόζεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής ύλης του σχολείου. Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων χρησιμοποιούνται νέες τεχνολογίες και σύγχρονα πολυμέσα. Στόχος των μαθημάτων είναι η συνδυαστική μάθηση μέσω της βιωματικής προσέγγισης της τέχνης, με τη βοήθεια της εικόνας, της μουσικής, της κίνησης, του θεάτρου, της δημιουργίας.

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παγκόσμια τέχνη και τους πολιτισμούς της, μαθαίνουν τα κινήματα, τους καλλιτέχνες, τις τεχνοτροπίες βάζοντας, τις περισσότερες φορές, τον εαυτό τους στη θέση του δημιουργού.

Τέχνες όπως η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι των μαθημάτων μέσω των παραμυθιών, του παιχνιδιού, της κατασκευής, της συζήτησης. Ο μυστηριώδης κόσμος της τέχνης παίρνει άλλη διάσταση και ερμηνεία μέσα από τα μάτια των παιδιών.

Μαζί με τα παιδιά, κάθε μήνα ασχολούμαστε με μια διαφορετική θεματολογία, θέτοντας κάθε φορά ένα διαφορετικό στόχο, μια ομαδική εργασία/έργο τέχνης, ένα ομαδικό παιχνίδι, μια δική τους σκηνοθετημένη παράσταση!

Μέσα από τη συλλογικότητα του παιχνιδιού και της δημιουργίας των παιδιών αναπτύσσεται το ομαδικό πνεύμα, καλλιεργείται η φαντασία και η αισθητική, κατακτάται η γνώση και η πολιτισμική παιδεία. Οι ενότητες που θα καλυφθούν ξεκινούν από την προϊστορική εποχή, τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, την Κλασική εποχή και εκτείνονται μέχρι την Αναγέννηση και τα κινήματα του 18ου, του 19ου και του 20ου αιώνα (ιμπρεσιονισμός, πουαντιγισμός, σουρεαλισμός, κυβισμός κ.ά.).

Επιπλέον, μέσα από εξαίρετα έργα τέχνης τα παιδιά μαθαίνουν για το ανθρώπινο σώμα, τα συναισθήματα, τις εποχές του χρόνου, το περιβάλλον και την ανακύκλωση, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας.

Τέλος, τα παιδιά στο σχολείο μας διδάσκονται Μουσειακή και Θεατρική Αγωγή, χάρη στην οποία μαθαίνουν την πρέπουσα κοινωνική συμπεριφορά σε εκθεσιακούς και πολιτιστικούς χώρους και αποβάλλουν τυχόν φόβους και ανασφάλειες κατανοώντας πόσο σημαντικοί είναι αυτοί οι χώροι αναφορικά με το σκοπό τους – την προστασία του πολιτισμού.

Baby Yoga- Baby Pilates


H Yoga για παιδιά συνδυάζει τις βασικές αρχές της yoga και το δημιουργικό παιχνίδι. Μέσα από απλές Asanes (στάσεις της yoga) το παιδί διευρύνει τους ορίζοντές του, μαθαίνει να ελέγχει το σώμα του, την αναπνοή του, ελέγχει τις σκέψεις του και ηρεμεί.

Η ώρα της γιόγκα ξεκινάει με παιχνίδι-άσκηση αναπνοής και την αφήγηση μιας ιστορίας. Σταδιακά εντάσσουμε τις στάσεις της γιόγκα στην ιστορία αυτή με τη μορφή θεατρικού παιχνιδιού. Προς το τέλος της δραστηριότητας, τα παιδιά συγκεντρώνονται και ηρεμούν ακούγοντας χαλαρωτική μουσική.

Το πρόγραμμα έχει στόχο την ευκινησία, τη βελτίωση της ισορροπίας, το συντονισμό των κινήσεων, τη σωστή στάση του σώματος και τη βελτίωση της διάθεσης. Το μάθημά μας επικεντρώνεται σ’ ένα περιβάλλον στο οποίο απουσιάζει ο ανταγωνισμός και εστιάζει μεταξύ άλλων στην αναπνοή, τη χαλάρωση, την ηρεμία και σε άφθονο γέλιο!

Το pilates για παιδιά βοηθά στη σωστή σκελετική και μυϊκή ανάπτυξη και έτσι διορθώνονται πιο εύκολα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης όπως π.χ. σκολίωση. Επιπλέον, βοηθά στην ευελιξία και την ισορροπία και έτσι το παιδί μπορεί να μάθει καλύτερα το σώμα του. Είναι ακίνδυνο όταν υπάρχει καθοδήγηση, γιατί οι ασκήσεις στην πλειοψηφία τους δεν ασκούν πιέσεις στη σπονδυλική στήλη.

Θεματικές Εορτές


Το σχολείο μας διοργανώνει γιορτές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, για τα Χριστούγεννα, τις Απόκριες και το καλοκαίρι και φυσικά τις Εθνικές Εορτές. Για τα παιδιά είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία που χαρίζει σχολικές αναμνήσεις για μια ζωή.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή είναι μια μαγική εμπειρία για τα παιδιά. Περιμένοντας τα πολυπόθητα δώρα από τον Άγιο Βασίλη, τα παιδιά στολίζουν το σχολείο με δημιουργίες της φαντασίας τους, συμμετέχουν σε μουσικές δραστηριότητες, μαγειρεύουν λιχουδιές, διαβάζουν παραμύθια. Το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι πολύτιμο για τα παιδιά, στα μάτια των οποίων καθρεπτίζεται η χαρά και ο ενθουσιασμός για αυτήν την ονειρεμένη περίοδο, με αποκορύφωμα τη γιορτή που διοργανώνει το σχολείο μας.

Η γιορτή πραγματοποιείται λίγες μέρες πριν το σχολείο κλείσει για τις διακοπές των Χριστουγέννων, είτε στο σχολείο μας είτε σε κάποιον χώρο κατάλληλο για εκδηλώσεις.

Εθνικές Εορτές

Οι Εθνικές εορτές κρατούν ψηλά το φρόνημα των Ελλήνων και μας δίνουν την ευκαιρία να θυμηθούμε τι έκαναν οι άξιοι πρόγονοί μας. Είναι μια πολύτιμη ευκαιρία να τιμήσουμε την ιστορία μας και τους ανθρώπους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας.

Εορτασμός της Αποκριάς

Το σχολείο μας δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει από τους εορτασμούς της Αποκριάς. Κάθε χρόνο διοργανώνουμε αποκριάτικο πάρτι με τη συμμετοχή ανιματέρ που ψυχαγωγεί τα παιδιά.

Καλοκαιρινή Εορτή

Τέλος, τον Ιούνιο γιορτάζουμε τη λήξη της σχολικής χρονιάς και τη ξεγνοιασιά του καλοκαιριού με μια μεγάλη εορτή, στο σχολείο ή σε κάποιον άλλον ειδικά διαμορφωμένο χώρο. Τα παιδιά συμμετέχουν σε χορό και μουσικές δραστηριότητες που οργανώνονται από το εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι μια πολύτιμη ευκαιρία για τα παιδιά, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου να περάσουν όμορφα και να διασκεδάσουν σε ρυθμούς καλοκαιρινούς.

Αγγλικά pre-junior


Τα παιδιά στη ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α. ξεκινάνε την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας από την πρώτη μέρα, με ευχάριστο τρόπο πρακτικής, ανάλογα με την ηλικία τους, σύμφωνα με δοκιμασμένα εκπαιδευτικά πρότυπα, σε συνεργασία με την Express Publishing. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με παιδοκεντρικά υλικά που εξάπτουν τη φαντασία των παιδιών και τονώνουν την μάθηση. Η σειρά Happy Hearts της Express Publishing αιχμαλωτίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και τα οδηγεί σε έναν κόσμο διασκέδασης και μάθησης.

Κατά την πραγματοποίηση του προγράμματος χρησιμοποιούνται:

  • Φανταστικοί χαρακτήρες όπως ο γάτος Kenny για την καθοδήγηση των παιδιών στην εκμάθηση των αγγλικών με διασκεδαστικό τρόπο
  • Διαδραστικά πόστερς για την εισαγωγή στη νέα γλώσσα και τη διαθεματική της εξερεύνηση.
  • Πολύχρωμα flashcards και εικόνες για παρουσίαση και επανεξέταση του εκπαιδευτικού υλικού.
  • Τραγούδια και άσματα που βασίζονται σε παραδοσιακές μελωδίες, τα οποία ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω TPR και άλλων δραστηριοτήτων.
  • Tear-out φύλλα δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραφής και προανάγνωσης.
  • Καρτέλες για παρουσίαση της ιστορίας στο σκηνικό της τάξης.
  • Αυτοκόλλητα για την προώθηση μιας hands-on προσέγγισης στην εκμάθηση της γλώσσας.
  • Outs τύπου χαρακτήρες για την εδραίωση της νέας γλώσσας και την εκτέλεση των τραγουδιών.
  • Πλήρως δραματοποιημένα CDs & DVDs.

Η σειρά Happy Rhymes που περιέχει δημοφιλή παραδοσιακά παιδικά ποιήματα (μπορείτε να ενημερωθείτε για τα βιβλία Happy Hearts και Νursery Rhymes στην ιστοσελίδα www.expresspublishing.co.uk)»

Το σχολείο μας πραγματοποιεί συχνά μέσα στη χρονιά διάφορες εκπαιδευτικές εκδρομές για παιδιά άνω των 3 ετών, οι οποίες σκοπό έχουν να επιμορφώσουν και να διασκεδάσουν τα παιδιά. Οι εκδρομές αυτές πραγματοποιούνται σε πολιτιστικούς χώρους και θέατρα με προγράμματα σχεδιασμένα για την προσχολική και νηπιακή ηλικία.

Είναι πεποίθησή μας ότι η εμπειρία της εκδρομής είναι πολύ ευχάριστη και ιδιαίτερα επιθυμητή από τα παιδιά, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να εξερευνήσουν καινούργια μέρη.

 

Σύνδεση Γονέων (αφορά τους γονείς που τα παιδιά τους είναι εγγεγραμμένα στο Βρεφονηπιακό Σταθμό ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α.)


ΣΥΝΔΕΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Τμήματα

ΒΡΕΦΙΚΟ (0-2 ετών)


Όταν φτάνει η ώρα του πρώτου αποχωρισμού από τη ζεστή αγκαλιά της μαμάς και του μπαμπά, οι γονείς, συνήθως για λόγους επαγγελματικούς, θα πρέπει να βρουν την καλύτερη φροντίδα για το μωρό τους τις ώρες που θα πρέπει να είναι μακριά του. Οι ανησυχίες των γονιών είναι πολλές για το ημερήσιο πρόγραμμα του μωρού στο χώρο μας, για το προσωπικό που θα το φροντίσει, για την ασφάλεια και την υγιεινή του. Στη ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α. όλες οι ερωτήσεις σας είναι απαραίτητο και αναγκαίο να απαντηθούν από εμάς, καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά την ανάγκη σας για ηρεμία και ασφάλεια. Σας εγγυόμαστε ότι με το χρόνο θα αναπτύξουμε μεταξύ μας μια σχέση απόλυτης εμπιστοσύνης. Άλλωστε, αυτό είναι και το κλειδί εκατέρωθεν, για να εξασφαλίσουμε στο παιδί σας ένα περιβάλλον στο οποίο θα εξελιχθεί και θα κατακτήσει τα πρώτα αναπτυξιακά ορόσημα.

Όταν το μωρό φτάσει στην ηλικία του ενός έτους, έχει κατακτήσει ήδη το πρώτο αναπτυξιακό ορόσημο. Δεν είναι πλέον βρέφος, έχει γίνει ιδιαίτερα κινητικό και αρχίζει να εξερευνά τον κόσμο γύρω του. Οι καταρτισμένοι βρεφοκόμοι του σχολείου μας θα ενθαρρύνουν και θα καθοδηγήσουν προσεκτικά το μωρό σας μέσα σε αυτό το σημαντικό στάδιο ανακάλυψης!

Το ενδιαφέρον του μωρού θα ενθαρρυνθεί και θα καλλιεργηθεί με δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν μουσική, χορό, γυμναστική, παιχνίδια βρεφικού εξοπλισμού, μπλοκ ζωγραφικής και βιβλία που θα υποστηρίξουν την ανάγκη τους να ανακαλύψουν τη ζωή.

Στη ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α. δίνουμε στα μωρά (0-2 ετών) το δικό τους χώρο, ειδικά μελετημένο για τη μικρή τους ηλικία και εξοπλισμένο με παιχνίδια και υλικά κατάλληλα για βρέφη, πεντακάθαρα κρεβάτια, κούνιες και κλινοσκεπάσματα, χώρο αλλαγής πάνας και λουτρού, καθώς και δική τους κουζίνα για την προετοιμασία του φαγητού τους και την παρασκευή γάλακτος.

Κάθε λεπτομέρεια σχεδιάστηκε σχολαστικά για να εξασφαλίσει ότι το μωρό θα βιώσει τις ίδιες ανέσεις με το σπίτι του, ώστε οι γονείς να μπορούν να αισθανθούν σίγουροι ότι θα το φροντίσουμε με απόλυτη αγάπη και αφοσίωση

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ (2-3 ετών)


Καθώς τα παιδιά φτάνουν στην ηλικία των δύο ετών, εμφανίζουν ταχύτατη ανάπτυξη στις φυσικές, γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες. Βλέποντας τις ικανότητες τους να αυξάνονται είναι η κατάλληλη στιγμή να εμπλουτίσουμε το πρόγραμμα τους και να το σχεδιάσουμε με σκοπό την πολύπλευρη ανάπτυξή τους.

Το δημιουργικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιγράφεται παρακάτω είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στις δυνατότητες των παιδιών του μεταβρεφικού τμήματος (ηλικίας 2-3 ετών). Το πρόγραμμά μας έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται πλήρως στις δυνατότητες των παιδιών της ηλικίας 2-3 ετών, ώστε να δημιουργήσει μια τέλεια γέφυρα για την μετάβαση στην προνηπιακή ηλικία.

Φθινόπωρο

  • Προσαρμογή-γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, με την παιδαγωγό και την τάξη
  • Διαμόρφωση κανόνων της τάξης μας
  • Φθινόπωρο - Οι αλλαγές του καιρού
  • Σταφύλι – Τρύγος
  • Προσανατολισμός του χώρου (κατευθύνσεις)
  • 28η Οκτωβρίου
  • Χρώματα
  • Ζώα
  • Η Σπορά, ελιά και λάδι
  • Αγωγή τέχνης της Μουσικής
  • Τα Δικαιώματα των παιδιών

Χειμώνας

  • Χριστούγεννα
  • Πρωτοχρονιά
  • Ενδυμασία - μέσα Θέρμανσης
  • Η Αμυγδαλιά
  • Οι Απόκριες - Καθαρή Δευτέρα
  • Σχήματα
  • Επαγγέλματα
  • Το σώμα μου
  • Αισθήσεις
  • Συναισθήματα

Άνοιξη

  • Άνοιξη - Πρωτομαγιά – Χελιδόνια
  • 25η Μαρτίου
  • Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
  • Πάσχα
  • Διατροφή
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Περιβάλλον - φύση

Καλοκαίρι

  • Καλοκαίρι- Θάλασσα - Τζιτζίκια – μυρμήγκια
  • Ανακύκλωση
  • Τα παιδιά του κόσμου
  • Η Γη μας
  • Το διάστημα - σύμπαν

Στόχοι που τίθενται κατά τη διάρκεια της χρονιάς:

Βασικός στόχος μας για το μεταβρεφικό τμήμα είναι η εισαγωγή και η προσαρμογή των παιδιών σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ανάλογο με του μικρού προνηπίου και του προνηπίου, με παιχνίδι, μουσική και κίνηση για ευχάριστη μάθηση.

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας σημαντικό ρόλο έχει το ελεύθερο παιχνίδι, καθώς είναι δημιουργικό σε αυτήν την ηλικία και συμβάλλει σημαντικά στην κατανόηση βασικών εννοιών, όπως η έννοια των αντικειμένων, των χρωμάτων κ.ά. Επίσης μεγάλη σημασία έχει και το ομαδικό παιχνίδι, το οποίο συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στην εκμάθηση κανόνων και συμπεριφορών αποδεκτών από το κοινωνικό σύνολο εντός και εκτός σχολείου.

Σημαντικό είναι να προσθέσουμε ότι το πρόγραμμά μας είναι φτιαγμένο ειδικά για να εξασφαλίσει μια άριστη ανάπτυξη του νοητικού τομέα, η οποία, περιλαμβάνει:

α) την ενίσχυση του λόγου των παιδιών μέσα από αφορμές για συζήτηση,

β) τη διεύρυνση της φαντασίας τους προσφέροντας ευκαιρίες για την ενεργοποίησή της,

γ) την εξάσκηση της παρατηρητικότητάς τους,

δ) την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης,

ε) την ενίσχυση της μνήμης,

στ) το συντονισμό των οπτικοακουστικών ερεθισμάτων με την αδρή και τη λεπτή και κινητικότητα και

ι) την καλλιέργεια την αυτοσυγκέντρωσης.

Όλα τα παραπάνω είναι βέβαια προσαρμοσμένα στην ηλικία του παιδιού και σε κάθε επίπεδο το παιδί προχωρά με φυσιολογικούς και σταθερούς ρυθμούς.

Συγκεκριμένα, στοχεύουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς τα παιδιά αυτού του τμήματος να μπορούν να χρησιμοποιούν βασικές λέξεις προς την σωστή κοινωνικοποίηση και την ευγένεια (ευχαριστώ, παρακαλώ), να αναγνωρίζουν τα χρώματα, τα βασικά σχήματα, τα μέρη του σώματος, τα ζώα και τα επαγγέλματα, έθιμα εορτών, κάτι ξεχωριστό για κάθε εποχή και να κατακτήσουν βασικές γνώσεις προσανατολισμού.

Τέλος, μέσω της συζήτησης προτρέπουμε το παιδί να μιλήσει, ώστε να το κατευθύνουμε να μιλήσει σωστά και να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του.

Σχετικά με το ελεύθερο παιχνίδι, στη ΘΕΜΙΔΑ Δ.Σ.Α. παρέχουμε πλήρως εξοπλισμένους χώρους με παιχνίδια που αναλογούν σε κάθε ηλικία. Με πλήρη κατανόηση για αυτό που το παιδί θέλει και του αρέσει, είμαστε ειδικά εξοπλισμένοι με γωνιές κατάλληλα διαμορφωμένες, ώστε να καλύπτουν κάθε είδος παιχνιδιού και τα παιδιά να εξασκούν μέσω αυτού την αδρή και λεπτή κινητικότητα. Επίσης, υπάρχει και ο εξωτερικός χώρος τον οποίο με χαρά εκμεταλλευόμαστε, όταν μας το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ενασχόληση με τις τέχνες καθίσταται απαραίτητη στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών κάθε ηλικίας, καθώς έτσι τους δίνεται η ευκαιρία να δημιουργούν και να εκφράζουν τον εσωτερικό ψυχικό βίο τους, ιδιαίτερα σε αυτήν την τρυφερή ηλικία στην οποία πλάθεται το παιδί και δίνεται η ευκαιρία να του δοθούν σωστές αρχές και αξίες.

ΠΡΟ-ΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ (3-5 ετών)


Ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μικρού προνηπίου (τμήμα 3-4 ετών)

Στόχος μας είναι να περάσουν τα παιδιά μια ευχάριστη σχολική χρονιά που θα διασφαλίσει την δημιουργική και άρτια εκπαίδευσή τους, συνδυάζοντας πάντα την ασφάλεια με την προσωπική τους ευχαρίστηση.

Παρακάτω επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε ένα γενικότερο πλάνο των θεμάτων, που θα ακολουθήσουμε με τα παιδιά, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονιάς. Το ετήσιο παιδαγωγικό πρόγραμμα απορρέει από τα ενδιαφέροντα, τα βασικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των παιδιών της ηλικίας αυτής (3 έως 4 ετών) και εξυπηρετεί την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, στους οποίους θα αναφερθούμε εκτενέστερα.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά προσέγγιση και ανά εποχές:

Φθινόπωρο

  • Προσαρμογή - γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, με την παιδαγωγό και την τάξη
  • Διαμόρφωση κανόνων της τάξης μας
  • Φθινόπωρο - Οι αλλαγές του καιρού
  • Σταφύλι - Τρύγος
  • Προσανατολισμός του χώρου (κατευθύνσεις)
  • 28η Οκτωβρίου
  • Σχήματα - Χρώματα
  • Ζώα
  • Η Σπορά, ελιά και λάδι
  • Αγωγή τέχνης της Μουσικής
  • Τα Δικαιώματα των παιδιών

Χειμώνας

  • Χριστούγεννα
  • Πρωτοχρονιά
  • Ενδυμασία - μέσα Θέρμανσης
  • Η Αμυγδαλιά
  • Οι Απόκριες - Καθαρή Δευτέρα
  • Αγωγή της τέχνης των Εικαστικών
  • Επαγγέλματα
  • Το σώμα μου
  • Αισθήσεις
  • Συναισθήματα

Άνοιξη

  • Άνοιξη - Πρωτομαγιά - Χελιδόνια
  • 25η Μαρτίου
  • Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
  • Αγωγή της τέχνης του Θεάτρου
  • Πάσχα
  • Διατροφή
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Περιβάλλον – φύση

Καλοκαίρι

  • Καλοκαίρι - Θάλασσα - Τζιτζίκια - Μυρμήγκια
  • Ανακύκλωση
  • Τα παιδιά του κόσμου
  • Η Γη μας
  • Το διάστημα - σύμπαν

Στόχοι που τίθενται κατά τη διάρκεια της χρονιάς

Βασικός μας σκοπός είναι να εφαρμόσουμε βιωματική και διαθεματική προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων, ώστε να εξασφαλίζεται η πολύπλευρη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Βιωματική επειδή μόνο με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η επί της ουσίας εκπαίδευσή τους. Παράλληλα, η άμεση δημιουργία και χρήση εμπειριών συμβάλλει σε μια αποτελεσματική εκμάθηση γνωστικής ύλης. Όσον αφορά τη διαθεματική προσέγγιση, αναφέρουμε πως με τις εκάστοτε αφορμές και ευκαιρίες που μας προσφέρει το κάθε θέμα στοχεύουμε στην ενίσχυση: 1) της προμαθηματικής σκέψης και 2) της προανάγνωσης και προγραφής.

Συγκεκριμένα, για την ανάπτυξη της προμαθηματικής σκέψης στοχεύουμε στην πλήρη κατανόηση των αριθμών (1-10) από τα παιδιά, η οποία περιλαμβάνει: την αναγνώρισή τους, τη γραφή τους, την απαρίθμηση και την κατανόηση της ποσότητας που περιλαμβάνει ο κάθε αριθμός. Επίσης τα παιδιά θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται πλήρως τις ποσότητες, τα μεγέθη και τις κατευθύνσεις του χώρου. Σχετικά με την προανάγνωση και προγραφή επιθυμούμε να μάθουν τα παιδιά την αλφάβητο, τη φωνολογία του κάθε γράμματος, να μπορούν να τα αναγνωρίσουν και τέλος να γίνει μια εισαγωγή για τη γραφή τους.

Τα παραπάνω στοιχεία υπάγονται στην ανάπτυξη του νοητικού τομέα, που περιλαμβάνει επίσης:

α) την ενίσχυση του λόγου των παιδιών, μέσα από αφορμές για συζήτηση,

β) τη διεύρυνση της φαντασία τους, προσφέροντας ευκαιρίες για την ενεργοποίηση της

γ) την εξάσκηση της παρατηρητικότητάς τους,

δ) την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης,

ε) την ενίσχυση της μνήμης,

στ) το συντονισμό των οπτικοακουστικών ερεθισμάτων με την αδρή και λεπτή κινητικότητα και

ι) την καλλιέργεια της αυτοσυγκέντρωσής τους. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσα από την οργάνωση ανάλογων δραστηριοτήτων, που προσαρμόζονται πάντοτε στις ανάγκες του τμήματος.

Επιπλέον, βασικό μας μέλημα είναι να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη και καλλιέργεια υγιών κοινωνικών σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά. Η ουσιαστική συνεργασία και αλληλεπίδραση της ομάδας των παιδιών συμβάλλει θετικά στην ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Ο σεβασμός απέναντι στα άλλα παιδιά αποτελεί κοινωνικό κανόνα που πρέπει να αφομοιωθεί από πολύ μικρή ηλικία. Εξίσου σημαντικό είναι να καλλιεργήσουμε το αίσθημα της αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης και ικανοποίησης των παιδιών, ενθαρρύνοντάς τα και δείχνοντας εμπιστοσύνη, μέσα από την διεκπεραίωση των ευθυνών που θα έχει αναλάβει το καθένα. Έτσι, διευκολύνουμε την ανάπτυξη της αυτονομίας τους και την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους.

Τέλος, πολύ σημαντική είναι και η συμφιλίωση του παιδιού της ηλικίας αυτής με το περιβάλλον και την οικολογία. Η νέα γενιά θα επωμιστεί το κρίσιμο έργο της καλυτέρευσης της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος και για τον λόγο αυτό η ανάπτυξη μια οικολογικής δεοντολογίας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητά μας.

Διαθέσιμά παιδαγωγικά μέσα και υλικά για την επίτευξη των στόχων

Καθώς η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης κοινωνίας, την εντάξαμε επίσημα και ενεργά στο πρόγραμμα του σχολείου. Η χρήση του υπολογιστή από τα παιδιά στοχεύει στην εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος. Υπάρχουν κατάλληλα προγράμματα για την ηλικία αυτή, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην εκμάθηση της γνωστικής ύλης και βρίσκονται στη διάθεση του σχολείου.

Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την ενότητα των αγγλικών «Happy - Hearts», που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμά μας. Στόχος μας είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με την αγγλική γλώσσα να αποτελέσει μια ευχάριστη εμπειρία, η οποία συνδυάζοντας τη γνώση με τη διασκέδαση των παιδιών, θα λειτουργήσει θετικά στη μετέπειτα σταδιοδρομία τους.

Πιστεύουμε πως η εξοικείωση με τις τέχνες καθίσταται απαραίτητη στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών κάθε ηλικίας, καθώς έτσι τους δίνεται η ευκαιρία να δημιουργούν και να εκφράζουν τον εσωτερικό τους κόσμο. Για αυτό το λόγο πέρα από τα θέματα που αναφέρθηκαν προηγουμένως, θα συμπεριλαμβάνεται μία μέρα της εβδομάδας το πρόγραμμα «Ιστορία της Τέχνης». Στο γενικό σύνολο θα γίνεται προσέγγιση των τεχνών: μουσικοκινητική αγωγή, θεατρική αγωγή και εικαστική αγωγή. Για την υλοποίηση του προγράμματος αυτό, το σχολείο είναι εξοπλισμένο με:

  • γωνιά μεταμφίεσης με παλιά ρούχα και υφάσματα, μουσικά όργανα,
  • σκηνή κουκλοθεάτρου,
  • είδη ζωγραφικής,
  • πλούσιο υλικό σε τραγούδια,
  • κούκλες κουκλοθεάτρου,
  • καθρέφτης,
  • εκπαιδευτικό υλικό,
  • παιδική βιβλιοθήκη κ.ά.

Όσον αφορά την επαφή του παιδιού με το βιβλίο (από την παιδική βιβλιοθήκη του σχολείου μας) πρέπει να γίνεται από την πολύ μικρή ηλικία, ώστε τα παιδιά να ανακαλύπτουν, περιεργάζονται, αγγίζουν, και γνωρίζουν τον εαυτό τους ακούγοντας τους ήχους της ιστορίας. Η ιστορία ενός βιβλίου ανοίγει ένα μεγάλο παράθυρο στον κόσμο, καθώς τα παιδιά ζουν τα βιώματα και τα συναισθήματα των ηρώων. Στόχος είναι πρώτα να γίνουν καλοί ακροατές, να κατανοήσουν τα μηνύματα της ιστορίας και αργότερα να τα δραματοποιήσουν με βάση τη μουσική με ήχους της φύσης, κρουστά όργανα και κίνηση. Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν να συγκεντρώνονται, να αποκτούν αυτοπεποίθηση, κρίση, φαντασία και να ξεχωρίζουν τα μουσικά γνωρίσματα. Το βιβλίο σε συνδυασμό με τη μουσική τούς βοηθά στη γλωσσική, νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη.

Επιπρόσθετα, σάς ενημερώνουμε πως το κάθε παιδί θα έχει δύο προσωπικά τετράδια κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα οποία συγκεντρώνουν εκπαιδευτικά φύλλα εργασίας και θα δουλεύονται μέσα στην τάξη ανάλογα με τα εκάστοτε θέματα. Συμπληρωματικά, κάθε Παρασκευή το κάθε παιδί θα παίρνει στο σπίτι δύο με τρία φύλλα εργασίας, τα οποία καλείται να συμπληρώσει με τους γονείς το σαββατοκύριακο και να τα επιστρέψει τη Δευτέρα. Τονίζουμε τη σημαντικότητα των φύλλων εργασιών, καθώς στοχεύουν στην επανάληψη της γνωστικής ύλης και στην αποτελεσματική εκμάθησή της.

Επιπλέον, ενεργά στο καθημερινό μας πρόγραμμα υπάρχει και η ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού, κατά την οποία τα παιδιά επιλέγουν σε ποια γωνία της τάξης τους θέλουν να απασχοληθούν. Οι γωνιές αυτές είναι παιδαγωγικά κατάλληλα διαμορφωμένες, ώστε η κάθε μία να καλύπτει από ένα διαφορετικό είδος παιχνιδιού για τα παιδιά (συμβολικά, νοητικά και λεπτής κινητικότητας παιχνίδια). Μάλιστα, στην ώρα αυτή συμπεριλαμβάνεται και ο εξωτερικός χώρος του σχολείου, του οποίου η εκμετάλλευση είναι καθοριστική για την εκτόνωση της ενέργειας των παιδιών (αδρή κινητικότητα).

Τέλος, στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα της τάξης μας θα ενταχθεί ενεργά και η μέθοδος «Σχέδιο Εργασίας – Project», η οποία αποτελεί μια νέα μέθοδο διδασκαλίας που στηρίζεται «στη βιωματική, συνεργατική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης» (Χρυσαφίδης, 1994). Ουσιαστικά, μια μέρα της εβδομάδας, η οποία θα είναι προκαθορισμένη με τη σύμφωνη γνώμη των παιδιών μετά τον πρώτο μήνα της χρονιάς, θα ασχολούμαστε με μια θεματική ενότητα που θα αποφασίζεται από κοινού με τα παιδιά και θα ξεφεύγει από το πρόγραμμα της εβδομάδας. Η κάθε θεματική ενότητα θα διαρκέσει τόσο ώστε οι ανάγκες της να καλυφθούν. Στόχος μας είναι:

  • να δώσουμε την ευκαιρία για πρωτοβουλίες στα παιδιά
  • να ενισχύσουμε την κριτική τους σκέψη
  • να ενισχυθεί η επικοινωνία μεταξύ της ομάδας
  • να διαμορφώνονται καλύτερα οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες
  • Επικοινωνία με τις οικογένειες των παιδιών